Ile czasu po treningu jeść

Ile czasu po treningu jeśćJak ważnym elementem planu treningowego jest dieta i prawidłowe odżywianie nie trzeba już chyba nikogo przekonywać. Nie chodzi tu tylko o sam efekt (na przykład utrata zbędnych kilogramów) lecz o jakość treningu i jego intensywność. W trakcie ćwiczeń organizm potrzebuje sporych pokładów energii. Przez pierwsze 20 min korzysta z węglowodanów jako źródła paliwa, aby po tym czasie zacząć zużywać tłuszczowe pokłady. Po zakończeniu długich ćwiczeń organizm jeszcze przez jakiś czas „jedzie” na zasobach tłuszczowych. Jeśli naszym celem jest budowa masy mięśniowej to pokarm powinien być podany jak najszybciej po treningu. wyjątkiem jest spożycie aminokwasy BCAA, przez co uchronimy się przed utratą masy mięśniowej. komu zależy na utracie tkanki tłuszczowej powinien wstrzymać się z przyjmowaniem węglowodanów przez 1-2 godziny od zakończenia treningu. po tym czasie rozpoczną się procesy kataboliczne, które w celu pozyskania źródła energii konsumują włókna mięśniowe. Posiłek z węglowodanów takich jak owoce słodycze czy pieczywo warto zjeść około 40 min do 1, 5 godziny po treningu.